Retezatul Mic - zile frumoase pe orice vreme

Destinatia initiala era in zona Varfului Gardomanu din Muntii Godeanu, insa vazand cum se comporta vremea si previziunile meteo de ultim moment am luat decizia chiar in dimineata plecarii sa mergem spre un loc mai ferit, mai cunoscut, dar care sa ne ofere posibilitatea de a ajunge pe varfuri si culmi cu privelisti bune. Astfel Retezatul cu refugiul salvamont din Buta ne-au fost gazde pentru doua nopti. Satui de drumul forestier care duce pana la Cabana Buta, am ales sa facem trecerea prin Saua Scorota. In prima zi am fost insotiti de ceata si multa umiditate, iar faptul ca am ales sa stam aproape de marginea padurii a fost un avantaj. Felul in care vaporii de ceata mangaiau varfurile brazilor din jur in momentele de vizibilitate au creat o atmosfera buna pentru fotografie. Aceeasi atmosfera s-a pastrat si in dimineata urmatoare. Seara, dupa ce a aparut vizibilitatea am urcat aproape de Varful Papusa Custurii pentru a prinde niste lumini de apus. Vantul puternic a purtat norii deasupra varfurilor inalte din Retezat, iar lumina de ultim moment care a ajuns pe ei le-a dat niste nuante speciale. Am coborat la lumina frontalei inapoi la refugiu. De aici, dupa un ceai cald, cateva povesti si tot cateva ore de somn, am plecat cu noaptea in cap din nou spre Saua Plaiul Mic, iar mai apoi spre Varful Dragsanu, pentru a ajunge acolo inainte de rasarit. Chiciura foarte groasa, care practic imbraca firele de iarba si crengile jnepenilor in sticla, impreuna cu vantul puternic si taios care batea in vegetatie, creau muzica... o muzica pe care o auzeam si o simteam la temperaturi scazute. Abia dupa ce soarele s-a inaltat deasupra ceturilor din vale si ne-au atins primele raze am inceput sa ne incalzim foarte putin. Am coborat apoi spre Varful Scorota si mai apoi spre stana, unde am luat o pauza destul de lunga, aici fiind in sfarsit feriti de vantul, frigul sau umezeala din utimele zile. Indiferent de vreme, toamna in aceasta parte a Retezatului este tot timpul de poveste. Am trecut prin mai multe fenomene ale vremii in aceste trei zile, toate fiind frumoase, si nu am regretat nici un minut faptul ca nu am mai ajuns in Godeanu. Acolo sigur vremea ar fi fost mai aspra si am fi avut mai putine momente de vizibilitate, lucru care ne-ar fi tinut doar in cort. Sper sa mai revin in Retezatul Mic toamna aceasta, si atunci sigur am sa prind ceva diferit dar mereu frumos.