Verdele de mai, stancile si florile Oborocii

O perioada destul de lunga plina de ploi m-a tinut departe de iesirile pe munte aproape o luna. Tarziu in seara, afland ca voi avea timp liber in urmatoarele doua zile, ne-am hotarat sa plecam in aceasta tura. Neavand timp sa planificam si sa ne pregatim pentru ceva mai "la distanta", am ales sa urcam si sa campam pe stancile din Masivul Oboroca, loc cunoscut si sub numele de Piatra Zanoagei. Un alt motiv pentru care am ales aceasta locatie era faptul ca aici verdeata cruda de mai a reusit sa razbeasca pana pe creasta. Tot aici o mare de flori dadea culoare si viata peisajului, contrastand foarte frumos cu iarba inverzita. Apusul a fost unul destul de colorat, ajutat si de plafonul de nori sub care a coborat soarele. Peste noapte, chiar daca nu am simtit nici un pic de vant, acesti nori au disparut, rasaritul nefiind la fel de spectaculos. Au fost insa si alte elemente care au facut totul mai special. Natura incepe sa prinda tot mai multa viata si la altitudini, iar noi nu am fost singurii care ne-am bucurat acolo sus de acest lucru. Erau si unele animale (nu vreau sa dau exemple care ar fi acestea) care erau in elemetul lor, si care isi mai faceau pe rand aparitia, facand din aceasta tura una cu trairi mai speciale decat altele. Singurul minus pe care din pacate il bifez la aproape fiecare iesire e faptul ca de obicei coborarea finala are portinui cu drumuri distruse si pline de noroi, cauzate de exploatarile forestiere, probabil ilegale de cele mai multe ori. 

                                                                               














Comentarii

  1. ...o mica....erata... varful acela cu stanci se numeste Vf Pietrii 1442 m alt.....Oboroca este cel cu izvorul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe unele harti acel varf este trecut ca Piatra Zanoagei. Intradevar pe o harta sau doua am vazut si denumirea de Vf. Pietrii. Vf. Oboroca, este cel mai inalt varf (cel cu izvorul) din Masivul Oboroca, care tine de la Valea Mierleasa pana la Paroseni si care este o continuare a Muntiilor Tulisa, iar eu in titlu si in descriere m-am referit la tot masivul, nu la varf. In putinele descrieri ale zonei care se gasesc, este prezentata drept o prelungire a Muntiilor Tulisa, Culmea Oboroca - Zanoaga - Piatra Zanoagei. Din moment ce amandoua denumirile se gasesc in informatii si pe harti, cred ca amandoua sunt corecte... iar cea data de dumnoavoastra vine in urma unei prescurtari in timp a intregii denumiri.
      P.S. - am vazut chiar o harta in care sunt trecute si Vf. Piatra Zanoagei si Vf. Pietrii la o distanta foarte, foarte mica

      Ștergere
    2. ...pana acum inca nu au fost facute hatri dedicate muntilor tulisa si de aceea. informatiile trecute pe alte harti apartinatoare masivelor retezat,sureanu sau valcan nu s-au axat pe carectitudinea zonelor periferice cuprinse, personal am in lucru un proiect amplu de marcare, cartare si amenajare turistica in tulisa... si din documentarile facute pana acum pe teren, stiu ca denumire locala a celui mai estic vf este Vf Pietrii

      Ștergere
  2. imaginile surprinse de dvs sunt de nota 10+

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Si mult succes in proiectul cu Muntii Tulisa! Este nevoie in zona de o astfel de initiativa atat in acesti munti cat si in Muntii Valcan.

      Ștergere
    2. pai eu o sa incerc sa organizez macar vre-o doua ture de marcare cu voluntari... o sa dau sfoara in tara pe facebook poate va alaturati proiectului

      Ștergere
    3. Daca activitatile se desfasoara in perioadele in care timpul in permite, ma pot alatura si eu. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Primavara de ianuarie

De la vest la est în Munții Tulișa