Iarna pe meleaguri de Retezat

Dupa un drum lung si foarte inghesuit am ajuns la Carnic la primele ore ale diminetii. De aici am inceput urcarea spre Cabana Gentiana. Am lasat foarte repede in urma vremea urata si ploioasa si totul s-a transformat treptat intr-o iarna tot mai adevarata. Dupa ce am parasit drumul care duce catre Cabana Pietrele si am inceput urcusul prin padure spre Gentiana ne-am trezit intr-o atmosfera ireala. Totul in jur era imbracat in alb, trunchiurile si crengile brazilor purtand parca vesminte pentru un festival al zapezii. Mai sus, in zona cabanei, viscolul era destul de puternic, asa ca dupa ce ne-am instalat in camera am ales sa ne odihnim cateva ore pana cand se aratau semne de mai bine. Era inutil sa urcam in golul alpin spre Lacul Pietrele daca viscolul nu se oprea... de creasta nici nu se mai punea problema. Dupa 2-3 ore de odihna vremea parea sa se amelioreze, asa ca am inceput sa urcam spre Lacul Pietrele pentru a prinde apusul de acolo. Cu cat inaintam, cu atat cerul incepea sa se limpezeasca, insa vantul batea inca cu putere. Dupa apus, cand a inceput sa se intunece, totul s-a linistit, iar luna plina, impreuna cu zapada proaspata care acoperea totul, ne-au facut drumul inapoi spre cabana foarte placut. De mult nu mai umblasem noaptea, pe munti, prin zapada, fara frontala si fara grija fiecarui pas. La cabana ne astepta o surpriza, o vulpita pe nume Bella a venit sa-si primeasca cina, un prilej numai bun pentru niste poze. O zi asa lunga si frumoasa merita sa se incheie si cu un somn bun iar sacii de dormit asezati deja pe paturi ne cam faceau cu ochiul. Viscolul si vizibilitatea scazuta de a doua zi ne-au lungit somnul cu cateva ore, neavand rost sa urcam pe traseu pentru un rasarit pe care nu l-am fi vazut. Coborarea a fost lunga, iar o parte buna din drumul pana la Ohaba de sub Piatra l-am facut pe jos. Norocul nostru a fost ca zapada s-a asezat pe asfalt si ne-a protejat talpile si ca ninsoarea nu s-a transformat in ploaie odata cu scaderea in altitudine. Si acum, ca de fiecare data, Retezatul nu m-a dezamagit si m-a primit sa-mi arate tot ce are mai frumos.

                                                                               

















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Verdele de mai, stancile si florile Oborocii

De la vest la est în Munții Tulișa

Primavara de ianuarie